Література 5 клас

Мультимедійний посібник

Народна творчість 

Тлумачення прислів'їв

Прислівя
Пряме значення
Переносне значення
Приклад використання
Вода і камінь точить. (укр.)
Вода повільно змінює форму каменя і руйнує його
Цілеспрямована й постійна робота дає бажані результати
«Вода і камінь точить»,- сказав альпініст, подолавши останній підйом на вершину.
Краще власний хліб, аніж позичена булка. (польськ)



Орла по крилах пізнають, а людину – по вчинках. (яп.)



Кіт у рукавичках не ловить мишей. (англ.)



Не дивись на шапку, а дивись під шапку. (болг.)



Краще бути головою кота, аніж хвостом лева. (узб.)



 Твір за прислів’ям 

1. Оберіть прислів’я з підручника. 
2. Визначте прямий і переносний зміст прислів’я. 
3. Пригадайте або вигадайте ситуацію, у якій можливе викорис тання прислів’я. 
4. Опишіть цю ситуацію за планом (вступ, основна частина, висновок).
 5. Заголовком твору треба обрати прислів’я. Воно має також прозвучати у вступі або у висновку твору.



Фарбований шакал 

Порівняльна таблиця творів

Предмет порівняння "Фарбований шакал" "Фарбований лис"
Жанр

Головний герой

Інші образи

Боги, святі


Тестові завдання за казкою "Фарбований шакал"(за матеріалами Інтернет)

1.Казка « Фарбований шакал» належить до  А) казок про тварин; б) чарівних казок; в) побутових казок .

2.Події в казці відбуваються  А) в Африці; б) в Індії; в) в Єгипті.

3. Імя фарбованого шакала А)Табакі; б) Чандавара ; в) Какудрума.

4.Чин головного радника шакал надав А) тигру; б) леву; в) пантері г) вовкові.

4.Колір , який набула шерсть шакала після фарбування А) чорний; б) сірий; в) синій;г) білий.

5.Чандавара був правителем  А) добрим; б) злим;в) вимогливим.

6.Чим видав себе шакал: А)ходою;б) фарба зникла;в) виттям.

7.Хто роздер шакала на дрібні шматочки А)вовки;б) пантера; в) леви та їх підручні.

8.Сенс казки А) осудити хитрість; Б) осудити жорстокість;  В) осудити ошуканство.

9.Як повівся Чандавара зі своїми родичами шакалами А) дав їм гарні посади;  Б) вигнав їх у шию; В) звелів нагородити; Г) наказав вбити.

10.Коли він почув страшенні завивання шакалівА) він злякався; Б) в очах заблискотіли сльози радості; В)він розсміявся.

11.Що робив шакал із здобиччю, яку йому приносили звірі А) сам з’їдав; Б) ховав на потім  В)розподіляв її між підлеглими.

12.Який  український письменник відновив мандрівний сюжет казки у своїй творчості: А) І.Франко; б) О.Вишня; в) П.Тичина.


Синдбад-мореплавець

    Характеристика образу Синдбада

  1. Походження героя
  2. Вчинки Синдбада
  3. Риси характеру
 4. Життєва доля героя
 5. Висновок про значення образу

 

 

Робота з таблицею (А.Химинець)


Народні казки

Спробуйте скласти неличку казку за поданим матеріалом (використовуйте матеріали ОДНІЄЇ таблички)

Герої
Ялинка
Друзі
Лісовик
Місце події
Казковий ліс
Вороги
Ніж, Сокира, Пилка
Чарівні речі
Цегла, Жива вода, Снігова кулька

Герої
Сонечко
Друзі
Вітер
Місце події
Тридесяте царство
Вороги
Вода, Сніг, Крига
Чарівні речі
Сірничок, дзеркало, парасолька

Герої
Чашка
Друзі
Скатертинка
Місце події
Сині гори
Вороги
Кіт, відро, Баба Яга
Чарівні речі
Клубок, дзеркало, квіточка

 

  Повторюємо вивчене!!!


Прислів'я, приказки, казки (за матеріалами Інтернет)

1.  Слово «фольклор» у перекладі з англійської означає: а) усна творчість; б)народна мудрість; в)народна творчість.

2.  Народна творчість збереглася, тому що: а) записувалася у книги; б)передавалася із вуст в уста; в)закарбовувалася у малюнках.

3.  Короткий повчальний народний вислів називають: а) прислів'ям;   б)казкою;    в)піснею.

4.  Фантастичні події відбуваються у: а) загадках; б)приказках;  в)казках.

5.  Повтори дій у казках зазвичай: а)    триразові;   б)дворазові;   в)     семиразові.

6.  Лисиця у народних казках втілює людську рису: а) красу; б)хитрість;     в)лагідність.

7.  Мандрівними називають казкові сюжети, що: а) переходять із твору в твір; б) розповідають про подорожі; в) написані мандрівниками.

8. У народних казках: а)добро завжди перемагає зло; б)добро не завжди перемагає зло; в)зло перемагає добро.

   9. Народна казка відрізняється від літературної тим, що: а) не має автора; б)герої народної казки не мають імен; в) у літературній казці не відбуваються чарівні перетворення.

10. Фольклорний твір Щастя тому буває, хто у труді та навчанні розуму набуває - належить до: а)загадок;     б)приказок;    в)прислів'їв.

11. Змісту українського Без труда і меду не їдять  відповідає прислів'я: а)Прислів'я не збреше (араб.); б)Мій дім — моя фортеця (англ.); в) Хто нехтує ремеслом, той вішає на шию торбу (тур.).

12. Вкажіть прислів'я, яке можна застосувати щодо учня, якийзро­бив домашнє завдання швидко, але неправильно:

а)Щастя саме не приходить, за нього треба боротися (тур.);

б)Поспішив — людей насмішив (рос);

в)Не родися красивий, а родися щасливий (білорус).

Вивчаємо літературні казки


Сделано на Padlet

О.С. Пушкін 

Хто такий Пушкін? (відео)

Відеовікторина "Казки О. Пушкіна"


"У лукоморья дуб зеленый..."(відео)

 Відео-урок "Вступ до поеми "Руслан і Людмила""


 

  

 Природа і людина


 

Сделано на Padlet

Знайомимося з Е.С.Томпсоном

 Продовжимо роботу над кросенсом

Фільм "Лобо"

 

 

 

Знайомимось:Марк Твен


10 цікавинок про письменника

Пригоди Марка Твена (мультфільм)

Домашнє завдання 

Уявіть, що нарешті здійснилася одна з десяти тисяч (!) мрій Тома. Напишіть міні-розповідь про повернення відомого всьому світові пірата Тома Грізного (або індіанського ватажка Тома Соколиного Ока) додому — у Санкт-Петербург. Як його зустрінуть Гек, Сід, тітка Поллі, Беккі і багато друзів і знайомих. Про що Том розповідатиме їм? Від яких історій слухачі жахатимуться і захоплюватимуться… витримкою, мужністю, силою свого земляка?

 

"Гра в радість" від Е. Портер

Заповніть сторінку


 Експрес-урок. Льюїс Керролл та його твір "Аліса в країні див"

 Відео Льюїс Керролл

Характеристика героїв

Герої твору в ілюстраціях

Аліса скульптурна



 



Завдання для самопідготовки 28.01.19 - 01.02.19

5 -А, Б        Зарубіжна література

1. Опрацюйте матеріали підручника с. 156-160 (до словничка "Портрет"), перегляньте відео https://www.youtube.com/watch?v=_l8f6-w808Y. 

2. За опрацьованими матеріалами складіть асоціативий кущ "Марк Твен"(5-7 позицій)та визначіть автобіографічні мотиви(моменти, герої, предмети, взяті із життя автора) твору.

3. Прочитайте 2 розділ повісті "Пригоди Тома Сойєра" та виконайте (усно) завдання "Робота з текстом 2 розділу", "Для обговорення".

Роальд Дал "Чарлі і шоколадна фабрика" (І заняття)


Сделано на Padlet

ІІ заняття

Сделано на Padlet

Чарівний світ Туве Янсон

15 фактів про мумі-тролів і Т.Янсон

Сторінки життя письменниці (автор А.Химинець)


Знайомимося з твором "Капелюх чарівника" тут

Мандрівка у долину мумі-тролів (автор А.Химинець)


Пригоди мумі-тролів (автор О.Наливайко)


Пауль Маар


Кіноверсія твору "Машина для здіцснення бажань"




Підсумуємо наші знання

Чи знаємо ми письменників?



Сторінками улюблених творів


Знайдіть відповідність між автором і його твором

  Література для читання влітку ТУТ

Деталі

Немає коментарів:

Дописати коментар