Мультимедійний посібник
Народна творчість
Тлумачення прислів'їв
Прислів’я
|
Пряме значення
|
Переносне значення
|
Приклад використання
|
Вода і камінь
точить. (укр.)
|
Вода повільно
змінює форму каменя і руйнує його
|
Цілеспрямована
й постійна робота дає бажані результати
|
«Вода і камінь
точить»,- сказав альпініст, подолавши останній підйом на вершину.
|
Краще власний
хліб, аніж позичена булка. (польськ)
|
|||
Орла по крилах
пізнають, а людину – по вчинках. (яп.)
|
|||
Кіт у
рукавичках не ловить мишей. (англ.)
|
|||
Не дивись на
шапку, а дивись під шапку. (болг.)
|
|||
Краще бути
головою кота, аніж хвостом лева. (узб.)
|
Твір за прислів’ям
1. Оберіть прислів’я з підручника.
2. Визначте прямий і переносний зміст прислів’я.
3. Пригадайте або вигадайте ситуацію, у якій можливе викорис тання прислів’я.
4. Опишіть цю ситуацію за планом (вступ, основна частина, висновок).
5. Заголовком твору треба обрати прислів’я. Воно має також прозвучати у вступі або у висновку твору.
Фарбований шакал
Порівняльна таблиця творів
Предмет порівняння | "Фарбований шакал" | "Фарбований лис" |
Жанр | ||
Головний герой | ||
Інші образи | ||
Боги, святі |
Тестові завдання за казкою "Фарбований шакал"(за матеріалами Інтернет)
1.Казка « Фарбований шакал» належить до
А) казок про тварин; б) чарівних казок; в) побутових казок .
2.Події в казці відбуваються А) в
Африці; б) в Індії; в) в Єгипті.
3. І’мя фарбованого шакала А)Табакі;
б) Чандавара ; в) Какудрума.
4.Чин головного радника шакал надав А) тигру; б) леву; в) пантері г)
вовкові.
4.Колір , який набула шерсть шакала після фарбування А) чорний; б) сірий;
в) синій;г) білий.
5.Чандавара був правителем А)
добрим; б) злим;в) вимогливим.
6.Чим видав себе шакал: А)ходою;б) фарба зникла;в) виттям.
7.Хто роздер шакала на дрібні шматочки А)вовки;б) пантера; в) леви та їх
підручні.
8.Сенс казки А) осудити хитрість; Б) осудити жорстокість; В) осудити ошуканство.
9.Як повівся Чандавара зі своїми родичами шакалами А) дав їм гарні посади; Б) вигнав їх у шию; В) звелів нагородити; Г)
наказав вбити.
10.Коли він почув страшенні завивання шакалівА) він злякався; Б) в очах
заблискотіли сльози радості; В)він розсміявся.
11.Що робив шакал із здобиччю, яку йому приносили звірі А) сам з’їдав; Б)
ховав на потім В)розподіляв її між
підлеглими.
12.Який український письменник
відновив мандрівний сюжет казки у своїй творчості: А) І.Франко; б) О.Вишня; в)
П.Тичина.
Синдбад-мореплавець
Характеристика образу Синдбада
1. Походження героя
2. Вчинки Синдбада
3. Риси характеру
4. Життєва доля героя
5. Висновок про значення образу
Робота з таблицею (А.Химинець)
Народні казки
Спробуйте скласти неличку казку за поданим матеріалом (використовуйте матеріали ОДНІЄЇ таблички)
Герої
|
Ялинка
|
Друзі
|
Лісовик
|
Місце події
|
Казковий ліс
|
Вороги
|
Ніж, Сокира, Пилка
|
Чарівні речі
|
Цегла, Жива вода, Снігова кулька
|
Герої
|
Сонечко
|
Друзі
|
Вітер
|
Місце події
|
Тридесяте царство
|
Вороги
|
Вода, Сніг, Крига
|
Чарівні речі
|
Сірничок, дзеркало, парасолька
|
Герої
|
Чашка
|
Друзі
|
Скатертинка
|
Місце події
|
Сині гори
|
Вороги
|
Кіт, відро, Баба Яга
|
Чарівні речі
|
Клубок, дзеркало, квіточка
|
Повторюємо вивчене!!!
Прислів'я, приказки, казки (за матеріалами Інтернет)
1. Слово «фольклор» у перекладі
з англійської означає: а) усна творчість; б)народна
мудрість; в)народна творчість.
2. Народна творчість збереглася,
тому що:
а) записувалася
у книги;
б)передавалася із вуст в уста; в)закарбовувалася у малюнках.
3. Короткий повчальний народний
вислів називають:
а)
прислів'ям; б)казкою; в)піснею.
4. Фантастичні події відбуваються
у:
а)
загадках; б)приказках; в)казках.
5. Повтори дій у казках зазвичай: а) триразові; б)дворазові; в) семиразові.
6. Лисиця у народних казках втілює
людську рису:
а)
красу; б)хитрість; в)лагідність.
7. Мандрівними називають казкові
сюжети, що:
а)
переходять із твору в твір; б)
розповідають про подорожі; в)
написані мандрівниками.
8. У народних казках: а)добро
завжди перемагає зло; б)добро не завжди перемагає зло; в)зло перемагає добро.
9. Народна
казка відрізняється від літературної тим, що: а) не
має автора;
б)герої
народної казки не мають імен; в) у літературній казці не відбуваються чарівні перетворення.
10. Фольклорний
твір
Щастя
тому буває, хто у труді та навчанні розуму набуває - належить
до:
а)загадок; б)приказок;
в)прислів'їв.
11. Змісту українського Без
труда і меду не їдять відповідає
прислів'я:
а)Прислів'я не збреше (араб.); б)Мій дім — моя фортеця (англ.); в)
Хто
нехтує ремеслом, той вішає на шию торбу (тур.).
12. Вкажіть прислів'я, яке можна застосувати щодо
учня, якийзробив
домашнє завдання швидко, але неправильно:
а)Щастя
саме не приходить, за нього треба боротися (тур.);
б)Поспішив
— людей насмішив (рос);
в)Не родися
красивий, а родися щасливий (білорус).
Вивчаємо літературні казки
О.С. Пушкін
Хто такий Пушкін? (відео)
Відеовікторина "Казки О. Пушкіна"
"У лукоморья дуб зеленый..."(відео)
Відео-урок "Вступ до поеми "Руслан і Людмила""
Природа і людина
Знайомимося з Е.С.Томпсоном
Продовжимо роботу над кросенсом
Фільм "Лобо"
Знайомимось:Марк Твен
10 цікавинок про письменника
Пригоди Марка Твена (мультфільм)
Домашнє завдання
Уявіть, що нарешті здійснилася одна з десяти тисяч (!) мрій Тома. Напишіть міні-розповідь про повернення відомого всьому світові пірата Тома Грізного (або індіанського ватажка Тома Соколиного Ока) додому — у Санкт-Петербург. Як його зустрінуть Гек, Сід, тітка Поллі, Беккі і багато друзів і знайомих. Про що Том розповідатиме їм? Від яких історій слухачі жахатимуться і захоплюватимуться… витримкою, мужністю, силою свого земляка?
Немає коментарів:
Дописати коментар