Тестові завдання за романом Дж. Свіфта (за матеріалами Інтернет)
І. З
якого міста вирушив Гуллівер у подорож: а) Марселя; б) Брістоля; в)
Дубліна.
2. При аварії корабля врятувалися: а) дозорець; б)
шість чоловік з екіпажу і Гуллівер: в) капітан.
3.Чим пригощали зв'язаного Гуллівера маленькі
люди: а) морозивом; б) сметаною; в) м'ясом різних тварин.
4. Хто розмовляв з ув'язненим Гуллівером: а)
вельможа в супроводі почту з дванадцяти чоловік: б) солдат; в) капрал.
5. Люди, що перевозили Гуллівера до столиці
були: а) добрими біологами; б) добрими математиками; в) добрими
хіміками.
6. Скільки
вартових охороняло екіпаж, що віз Гуллівера до столиці:
а)
100; б) 1000; в)500
7. На
майдані, де зупинилася платформа, стояв: а) старовинний храм:
б)
прекрасний замок; в) дзвіниця.
8. З якого приміщення король дивився на
Гуллівера, коли того привезли до столиці: а) з балкона замку; б) з п'яти
фунтової башти: в) з вікна будинку.
9. Чий портрет описав Гуллівер: "Риси
обличчя його гострі й мужні; ніс - орлиний, шкіра - оливково-смаглява, постать
- струнка; у руках цього монарха була грація, у поводженні - велич": а)
імператора Ліліпути: б) короля Данії; в) вельможі Ліліпутії
10. Яке ім'я присвоїли ліліпути Гулліверові: а)
Товстий; б) Чоловік-Гора: в) Великий.
11. Який предмет вберіг очі Гуллівера від
пораження стрілою під час захоплення ворожого флоту імперії Блефуску: а)
бінокль; б) окуляри; в)
скельця.
12. Перша подорож Гуллівера завершилась 13 квітня
1702 року поверненням до міста: а) Дувра: б) Дептфорда; в) Грінвіча.
13. Чому Гуллівер прагнув подорожувати: а) мріяв
про збагачення; б) мав невгамовне жадання бачити чужі країни: в) прагнув слави.
14. В другу подорож Гуллівер вирушив на кораблі з
назвою: а) "Мрія"; б)
"Бригантина"; в) "Пригода".
15. Діти Гуллівера називалися: а) Козетта і
Жаннет; б") Джонні і Мері; в)
Філ і Клеменс.
Радість, гарна іскро Божа!
Несказанно любо нам
Увійти, царице гожа,
В твій пресвітлий дивний храм.
Все, що строго ділить мода,
В'яжеш ти одним вузлом,
Розцвітає братня згода
Під благим твоїм крилом.
Кого доля ощастила
Тим, що другові він друг,
Кого любить лада мила, —
Йдіть до нас в веселий круг.
Йдіть усі, хто зве своєю
В світі душу хоч одну!
Хто ж весь вік черствів душею —
Йди у іншу сторону.
Радість — всесвіту пружина,
Радість — творчості душа,
Дивна космосу машина
Нею живиться й руша.
Радість квіти розвиває
І розгін дає сонцям;
Їх в простори пориває,
Не відомі мудрецям.
Будь твердим в лиху годину,
Поміч скривдженим давай,
Всюди правду знай єдину,
Зроду клятви не ламай,
Не знижайсь перед потужним,
Коли треба — важ життям!
Шана й слава чесним, мужнім,
Згуба підлим брехунам!
Станьмо дружною сім'єю,
Жити правдою й добром
Присягнімо цим вином
Перед вишнім Судією!
Українські стежки Ф.Шиллера
Теми для творів за темою "Просвітництво"
Пригоди Лемюеля Гуллівера у наш час
Якою має бути людина ХХІ століття? Які громадянські риси потрібно в ній виховувати?
Ми - нащадки Прометея
Які ідеї Й. Гете відносно природи корисні в наш час?
Романтизм
Завдання для самоперевірки (за матеріалами Інтернет)
1.Які
зміни в суспільстві спричинилися до виникнення романтизму? А навколишній світ почав сприйматися
як прекрасна дійсність; Б сформувались нові уявлення про світ, життя,
суспільство, людину; Г Європа пережила велике духовне потрясіння і глибоке
розчарування у зв’язку з подіями у Франції;
3.Не є ознакою романтизму як художнього
методу А ствердження духовної самобутності та неповторності кожної окремої
людини Б зображення незвичайних героїв у незвичайних обставинах В герой —
мрійник, ідеаліст, який пережив тяжкі розчарування, крах своїх ідеалів;
самотній мандрівник, вигнанець, стихійний бунтівник Г зображення типових
обставин, що мали вплив на формування типових характерів різних соціальних
прошарків
4.В основі романтизму як літературно-мистецького напряму лежить А зображення
ідеальних героїв і високих почуттів Б правдиве зображення дійсності В обґрунтування концепції людини як істоти,
що має права і свободи
5.Формування
романтизму в багатьох країнах сприяло А
розвитку буржуазних стосунків В пробудженню національної свідомості, розвитку
культурних традицій народів, боротьбі за волю Г відродженню античного мистецтва
Д дослідженню людини як унікальної духовної істоти, здатної до вибору власної
долі
6.Мотиви
«світової скорботи» вперше прозвучали у творах Б Джорджа Байрона В Генріха Гейне Д Олександра
Пушкіна
Джордж Гордон Ноел Байрон
Завдання для самоперевірки (за матеріалами Інтерент)
1.Джордж Байрон брав участь у
суспільно-політичному русі А карбонаріїв Б філаретів Д декабристів
2.Європейську славу Байронові приніс твір А «Дон Жуан» Б «Манфред» В «Мазепа» Г
«Паломництво Чайльд-Гарольда»
3.В основу вірша Джорджа Байрона «Мій дух
як ніч...» покладено легенду про царя (царів) Ізраїлю А Саула і Давида Б
Соломона Д Захарії
4.Ліричний герой вірша Джорджа Байрона «Мій дух як
ніч...» просить про те, щоб йому А зіграли на арфі Б розказали старовинну
легенду Д зіграли на флейті
5.Вірш Джорджа Байрона «Мій дух як ніч...» входить
до циклу А «Східні поеми» Б «Єврейські мелодії» Д він стоїть поза циклами
6. Вірш Джорджа Байрона «Мій дух як ніч...»
пройнятий настроєм А світової скорботи, самотності, трагічної безнадії Б любові
до життя, надій на краще майбутнє В передчуття кохання Г смутку за втраченим
коханням
7.Ліричний герой поезій Джорджа Байрона
отримав назву А романтичний герой Б
байронічний герой В зайва людина Д бунтівний герой
8.Джордж Байрон у поемі «Мазепа» дав зразок А байронічного героя Б
класицистичного героя В романтичного героя
9. Літературне джерело поеми Байрона
«Мазепа» Б «Історія Карла XII» Вольтера В поема «Полтава» Олександра Пушкіна Г мемуари
польського шляхтича Яна Пассека
10.Провідним у сюжетній лінії поеми Джорджа
Байрона «Мазепа» є мотив А кохання Б
вірного служіння пажа своєму господарю В служіння своєму народові Г зради
11. Основний зміст поеми Джорджа Байрона
«Мазепа» становить опис А
гетьманування Мазепи В поразки Карла XII Г гонитви дикого коня Д «зради» Мазепи
12. Оповідачем у поемі Джорджа Байрона «Мазепа» виступає А Карл XII Б Мазепа В Байрон Д Тереза
Дж. Байрон "Мазепа"
Уважно читаємо поему Дж. Байрона «Мазепа» (за матеріалами Інтернет)
1.
Кому Мазепа розповідає пригоду зі своєї молодості: а) Карлу
ХІІ; б) Петру І; в)
Пилипу Орлику?
2. Що гетьман насамперед зробив під час
привалу: а) оглянув зброю; б) доглянув коня; в) розпочав трапезу?
3. Із
яким древнім полководцем порівнює Карл свого супутника: а) із
Пірром; б) із
Даррієм; в) з Олександром?
4. Скільки
років юний Мазепа був пажем короля Яна Казимира:
а) 4; б)
6; в) 7?
Завдання для самоперевірки (за матеріалами Інтернет)
1.Генріх
Гейне — це видатний А англійський поет Б єврейський поет В німецький поет Г
польський поет Д французький поет
2.На
формування світогляду Гейне вплинув А
Фрідріх II Б Наполеон В Людовік XVI Г Вольтер Д Гете
3.Найвідоміша
збірка поезій Генріха Гейне має назву А «Пісня над піснями» Б «Подорож до
Гарцу» В «Німеччина. Зимова казка» Г «Книга пісень» Д «Канцоньєре»
4.Подані поетичні рядки: І
бачить він сон про пальму,
Що десь у південній землі Сумує в німій
самотині
На спаленій сонцем скалі. (Пер. Л.
Первомайського) взято з вірша Генріха Гейне А «Лорелей» Б «Білі глянцеві манжети» В
«Коли розлучаються двоє» Д «Самотній кедр на стромині»
5. Українською народною піснею став вірш Генріха Гейне А «Хотів би я в слово єдине...» Б «Коли
розлучаються двоє» В «Самотній кедр на стромині» Г «Лорелей»
6. Назва збірки поезій «Книга пісень»
Генріха Гейне свідчить про зв’язок з А
Біблією Б творчістю Петрарки В античністю Г фольклором
7.Поетична збірка Гейне «Книга пісень» складається
з А п’яти розділів Б чотирьох розділів В
двох розділів Г трьох розділів
8.У вірші «Не знаю, що стало зо мною...»
Гейне звертається до традиційного для романтиків образу А Ундіни Б Лорелей В Ленори
9.В основу вірша Генріха Гейне «Не знаю, що
стало зо мною...» покладено А
реальний випадок із життя Б німецьку народну пісню Д старовинну німецьку
легенду про річкову фею
10. Зіставлення внутрішніх переживань поета
з явищами природи у літературознавстві називають… алюзієюБ психологічним паралелізмом Г олюдненням
1. Як багато в людині нелюдськості...(за повістю М. Гоголя "Шинель") 2. Над чим сміється М. Гоголь? (за комедією "Ревізор") 3. Сила і влада грошей у людському суспільстві 4. Гобсек - філософ школи циніків чи скнара? 5. Образ Григорія Печоріна крізь призму сучасності
Немає коментарів:
Дописати коментар