Сторінка класного керівника

 13 "золотих" правил роботи з галасливим класом

Правило 1
Якщо ви — молодий вчитель та тільки розпочали свою кар’єру — не втратьте цей дорогоцінний момент! Адже саме перші уроки можуть сформувати ваш стиль та репутацію. Що зазвичай є джерелом галасу у класі? Вигукування з місця, неготовність класу до уроку, невміння слухати вчителя. Саме з цими проблемами вам варто почати боротися вже з перших днів. Намагайтеся не реагувати на відповіді з місця, звертайте увагу лише на дисциплінованих учнів, привчіть дітей навіть у суперечці вміти вислухати думку опонента до кінця.
Правило 2
Спробуйте потоваришувати з класом. Не варто починати роботу у школі з погроз, на кшталт «поставлю двійку», «підемо до директора», «повідомлю батькам про твою поведінку».
Не варто також і давати порожніх обіцянок. Якщо ви домовилися про щось з учнями, обов’язково дотримуйтеся слова.
Правило 3
Головне у галасливому класі — виявити «забіяк» та знайти підхід до них. Спробуйте поговорити з такими учнями наодинці, вислухайте їх, прислухайтеся до їх побажань.
Правило 4
Намагайтеся спрямувати енергію найбільш непосидючих учнів на активну роботу, бажано творчого характеру.
Правило 5
Досить дієвим прийомом є використання гумору. Навчіть дітей сміятися над власними помилками та помилками інших. Ви можете звернути увагу на чиєсь невміння спілкуватися чи поводитися у колективі, але не на саму особистість учня.
Правило 6
Проводьте уроки цікаво! Знайдіть свою «фішку», яка звертатиме на вас чи ваш предмет увагу та буде викликати позитивні емоції в учнів.
Правило 7
Кожну тему, що розглядається на уроці, намагайтеся прив’язати до реальних життєвих ситуацій. Покажіть дітям практичне значення навчання і вони будуть приділяти йому значно більше уваги.
Правило 8
Завжди на початку уроку повідомляйте план роботи. Ви можете поставити проблемне питання, яке повинно бути вирішене. Наприкінці заняття обов’язково підведіть підсумки.
Правило 9
Інколи трапляється так, що у класі гамірно через те, що діти просто звикли так поводитися, або ж у колективі існує одразу декілька лідерів. В таких випадках варто проводити на уроках хвилинки тиші, коли учні мають виконувати індивідуальні завдання. Не менш доречні також фізкультурні хвилинки.
Правило 10
Змінюйте обстановку, хоча б час від часу. Для прикладу, ви можете провести урок на свіжому повітрі, в музеї чи актовому залі.
Правило 11
Ви можете використовувати систему накопичення балів. В такому разі оцінка ставиться не за відповідь чи вирішення одного завдання, а за сумарним підсумком роботи на уроці. Ви можете ставити 1 бал за підготовку домашньої роботи, 1 бал за роботу з підручником і т. д. І хоча організувати роботу таким чином не дуже просто, проте результати зможуть вас приємно вразити.
Правило 12
Ніколи не дозволяйте собі зриватися і ні в якому разі не вдавайтеся до крику. Все рівно ви не зможете перекричати клас з 15 — 20 чоловік.
Правило 13
Любіть свою роботу та предмет, якому навчаєте. Якщо ви з запалом будете подавати новий матеріл, наводити цікаві факти та завжди будете готові до уроку, учні помітять це.

11 правил від Білла Гейтса, які підлітки ніколи не дізналися б у стінах школи 

       Ці правила Білл Гейтс озвучив в одній із шкіл США. Сенс цих правил у тому, що реальне життя досить суворе і часом навіть жорстоке. Ніхто і ніщо не буде надане просто так.
      Він підкреслив, що щоденне навчання оптимізму і політкоректності формує покоління, що далеке від реальності, а це неминуче призводить до невдач у дорослому світі. Отже, 11 правил Білла Гейтса:

Правило 1
Життя несправедливе і доведеться з цим змиритися!
Правило 2
Світу начхати на твою самооцінку. Життя вимагатиме владнати справу ДО ТОГО, як ти почуватимешся впевнено.
Правило 3
Ти не отримуватимеш $60 000 в рік одразу після школи. Ти не станеш віце-президентом фірми із супутниковим телефоном в авто доки не заробиш на них.
Правило 4
Гадаєш, викладач дуже вимогливо до тебе ставиться? Зачейкайте із судженнями, доки у тебе з’явиться начальник.
Правило 5
Смажити подавати гамбургери для тебе нижче гідності? Твої дідусь і бабуся вважали інакше. Для них смажити гамбургери було можливістю зачепитися у цьому житті.
Правило 6
Якщо ти потрапив у халепу, не звинувачуй у цьому своїх батьків і не скигли: а вчись на помилках!
Правило 7
Батьки не завжди були такими нудними, якими вони тобі здаються тепер. До твого народження твої батьки були веселими і легкими у спілкуванні. Вони перетворилися на зануд, коли оплачували твої рахунки, прали тобі одяг і намагалися прищепити тобі гарні звички. Тому спочатку прибери у своїй кімнаті і вичисти туалет, перш ніж почнеш їх повчати.
Правило 8
Твоя школа скасувала поділ учнів на лідерів і невдах, однак життя такий поділ не скасовувало. Можливо, у вашій школі взагалі не залишилось невдах, але тільки не в житті. У деяких школах не ставлять погані оцінки і дають школярам стільки спроб, скільки їм потрібно, щоб відповісти правильно. Однак в житті усе інакше.
Правило 9
Життя не поділяється на семестри. Ти не матимеш літніх канікул, а твій начальник не чекатиме, доки ти ЗНАЙДЕШ СЕБЕ. Ти це робитимеш у свій вільний час.
Правило 10
Телебачення не відображає СПРАВЖНЬОГО життя. У реальному житті у вас не вийде цілий день сидіти в кафе і теревенити з друзями. Більше часу ви проводитимете за робочим столом.
Правило 11
Будь товариським і ввічливим з “ботаніками” та зубріями. Цілком ймовірно, що згодом ти працюватимеш на одного з них.
Варто зазначити, що хоча деякі із цих правил можуть не працювати у нашій країні, та рано чи пізно вони знадобляться кожному. Тож варто задуматися над тим, чого ви досягли за час навчання і які перспективи готує доросле життя…

Звідки походить дитяча агресія? 

 Нове дослідження поведінки показало, що існують конкретні види тригерів (подразників), реагуючи на які люди, зокрема діти, втрачають контроль над собою та можуть влаштовувати істерики. Дослідження провів вчений Національного Інституту охорони здоров'я в Меріленді (США), нейробіолог Дуглас Філдс.
«Нейробіологія з'ясувала, що нервові зв'язки, спеціально призначені для гніву і агресії, реагують на певні стимули, - говорить Дуглас Філдс. - Це частина «сигналізації», яка визначає небезпеку. Гнів і агресія - еволюційні механізми, потрібні для того, аби людина вступала у бій і захищала себе». Вчений каже, що з віком люди вчаться себе контролювати. Діти ж не можуть контролювати свою реакцію на подібні стимули, хоча навіть дорослим це не завжди вдається. 
Тригери гніву та агресії
 Нейробіолог визначає дев`ять універсальних тригерів, під час реакції на які людина втрачає рівновагу та самоконтроль. А саме:
 - Ситуація «життя або смерть» - захист себе самого
- Образа - захист репутації
- Сім'я - захист потомства
- Дім - захист притулку
- Партнер - захист обранця
- Громадський порядок - захист свободи і справедливості для всіх
- Ресурси - захист майна
- Плем'я - захист людей свого кола
- Стоп - захист себе від себе самого 
Ці тригери провокують зміни у поведінці людей, інколи можуть викликати навіть агресію та насильство. Як стверджує Філдс, найчастіше діти реагують на тригер «Стоп», наприклад, коли батьки забороняють малюкові щось і нагадують про це щохвилини.
Неможливо зупинити істерику до її початку
«Я думаю, батькам потрібно зрозуміти, що просити дітей не гніватися та не психувати - це звернення до тієї частини мозку, яка ще не розвинулась, - каже дослідник. - Усе, що вам потрібно зробити, це чекати, поки дитина заспокоїться, а потім ви можете з нею поговорити і вирішити проблему». 
Нейробіолог стверджує, що неможливо передбачити істерику дитини та зупинити її ще до початку. Діти не вміють контролювати свої емоції, особливо гнів, тож забороняти їм кричати чи плакати немає жодного сенсу.
Вчитися самоконтролю
«Не кажіть дітям, що вони не повинні сердитися. Їм корисніше знати, чому вони сердиті. Адже це нормально», - каже Філдс. Мозок дитини розвивається, і те, в якому оточенні людина росте, впливає на те, як вона вчитиметься справлятися з імпульсами агресії. Йдеться і про позитивний настрій у сім'ї, і про самостійне навчання нейтралізовувати реакції гніву, навчання самоконтролю.
Агресія і стать
Філдс вважає, що, наприклад, заняття спортом допомагають позбутися негативної енергії та позитивно впливають на вміння контролювати гнів. «Найбільша користь від спорту - це розвиток самоконтролю в умовах стресу». Але варто зважати на стать дитини.  Як зазначає вчений, якщо для хлопців у стані агресії нормально ламати тенісні ракетки чи жбурляти м`яч у стіну, то дівчатка можуть направляти агресію на себе. Тому якщо ваша дочка не кидається на вас з кулаками, це не означає, що вона добре контролює свій гнів.

 Якщо чув про покоління Х та Y, маємо новину. Дослідники не сплять і вже виокремили нове – цього разу центеніалів. Час дізнатися хто вони, про що мріють і чого бояться.





Рефреймінг: мистецтво бути щасливим

Ми часто стикаємося з проблемами. Інколи здається, що складна ситуація, у яку ми втрапили, це – найстрашніша річ у житті і гірше бути уже не може. Зазвичай це неправда, а такими панічними настроями ми лише погіршуємо стан справ. Тому пропонуємо поглянути на власні проблеми під іншим кутом.

Поведінка під час пожежі

Історія свята Покрови Божої Матері



Книга - мандрівка Чорнобиль



1 коментар: